לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

מרוקו פינת הרצליה – קרן גנס

תכנון ועיצוב: קרן גנס    צילום: אסף פינצ'וק

זו היתה דירה מיושנת שנוצרת בתוכה את זיכרונות המשפחה – זוג ושלוש בנות שגדלו בה וכעת, בחלוף השנים, עזבו את הקן. ההורים ביקשו לחדש, לעדכן ולהתאים את הבית לאורח חייהם החדש. סבא וסבתא צעירים שמתחילים את החיים כרווקים… שוב.
המעצבת קרן גנס קבלה לידיה את דירת הגג בהרצליה כשהנחיות העיצוב הן לפתוח את החלל אך יחד עם זאת ליצור חמימות תוך שימוש בצבעוניות עשירה ולא סטנדרטית. "בעצם התחלתי מהמטבח שעבור זוג הדיירים הוא לב הבית. השניים אוהבים לארח ובעיקר נפגשים לארוחות משפחתיות בתדירות גבוה עם בנותיהם שמתגוררות לא רחוק", מספרת קרן גנס מעצבת הפרויקט.
"כאמור התחלנו במטבח לשם נבחרו אריחי זליז' – אריחים מרוקאיים עשויים עבודת יד קפדנית שנבחרו באולם התצוגה של אבני טל להם מבחר עשיר מאוד של אריחים אלו. כל אריח עשוי מכ- 200 אבנים קטנות, ומכאן גם גימור שאינו "עשוי" מדי. אפשר ממש לראות את תהליך העבודה על גבי האריח", מספרת קרן. "האריחים המצוירים שבחרנו למטבח בגווני תכלת – אפור הושמו לא כריצוף או קירות אלא על משטח האי שניצב מרכז חלל הבית ולמעשה מהווה הרעיון המרכזי שסביבו נבחר עיצוב הבית כולו. את עיצוב המטבח משלימים ארונות עץ אלון טבעי לכל אורכו.
בחלל המרכזי שולבו שלושה גוונים שונים של קירות – גוון דבש-חרדל ליצירת קוביית פינת האוכל הנכנסת למטבח וממשיכה לחדרים. סלון גוון אפור- חום ניטרלי – הממשיך גם לעבר המטבח. כל אלה לצד הגוון הכללי של הבית.
לריצוף בחרה גנס באריחים מלבניים "רגועים" בגוון אפור בהיר בכדי להדגיש את האלמנטים הצבעונים שנבחרו ליתר הבית. האריחים האורכיים והצבעוניות האחידה בין ריצוף הפנים לחוץ יוצרים המשכיות של החלל. "הגוון העדין שלהם איפשר משחק מעניין של צבעי הרובה שנבחרו לכל אזור" , משתפת גאנס.
חדר המאסטר וחדר הארונות הקטן נפתחו לחלל אחד ונצבע כולו בגוון כחול עמוק וחופה בפרקט עץ אלון טבעי. בקונטרסט משגע נבחרו לחדר הרחצה אריחי הזליז' המרוקאיים בצבעי שחור/לבן יחד עם ארון רחצה עשוי עץ אלון. שילוב מעניין שיוצר מראה צרפתי-כפרי.
המרפסת שלמעשה ממשיכה את הסלון מאובזרת עם מטבח, בר ישיבה, שולחן אוכל שסביבו כיסאות ברזל בגוון ירוק, גם מקלחון חוץ, שהיה חלומו של בעל הבית.